Każda grupa ma wyszczególniony w punktach program działania.
Po siedem zadań. Każde zadanie to jeden tydzień pracy. Proponuję po wykonaniu każdego z zadań przeprowadzić konsultację pomiędzy grupami i opiekunem - nauczycielem prowadzącym.
Zadania
GRUPA I
Pracuje pod hasłem:
"Reklama uliczna w okresie od pierwszej połowy IX w do 1923 r."
Grupa rozpozna:
- Historię i cele artystyczne krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych.
- Historię i cele artystyczne warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych.
- Jak gospodarka i rynek w tym czasie oddziaływały na twórców i producentów reklamy.
- Jak charakteryzuje się okres od 1921r. do 1923 r. w reklamie ulicznej na przykładzie największych miast polskich.
- W jakich podstawowych formach zaczęła realizować się reklama.
- Czy reklama może być sztuką?
- Postara się zilustrować w/w punkty przykładami.
GRUPA II
Pracuje pod hasłem:
"Jak zmieniała się reklama uliczna . Okres od 1923 do 1939 r, okupacja i zaraz po wyzwoleniu do 1947 r".
Grupa rozpozna:
- Jaką rolę odegrała warszawska Szkoła Sztuk Pięknych w tworzącej się sztuce reklamy, przedstawi jej najważniejsze pracownie oraz ich opiekunów – profesorów.
- Co istotnego wydarzyło się w 1923 r. w polskim środowisku artystycznym.
- Co istotnego wydarzyło się w 1925 r. i jak ten fakt przełożył się na przyszłe wydarzenia w polskim i na międzynarodowym rynku reklamy i sztuki.
- Dlaczego 1930 r. jest tak ważny dla rozwoju reklamy.
- Jak wyglądał okres rozwoju reklamy do momentu wybuchu II wojny światowej.
- Jak wyglądała reklama miejska podczas okupacji niemieckiej i zaraz po wyzwoleniu.
- Postara się zilustrować w/w punkty przykładami.
GRUPA III
Pracuje pod hasłem:
"Jak wyglądała reklama uliczna od 1948 r. do czasu transformacji ustrojowej 1989 r".
Grupa rozpozna:
- Jaką rolę w rozwoju reklamy odegrała „bitwa o handel”.
- Jaką funkcję gospodarczą, społeczną i polityczną zaczęła spełniać reklama w czasie odwilży post stalinowskiej.
- Jaką rolą ustawodawczą i kontrolną wobec reklamy zaczęło spełniać państwo. Należy określić pozytywną i negatywną funkcję państwa.
- Jak zmieniała się reklama podczas odwilży Edwarda Gierka.
- Jaką rolę odgrywały szkoły artystyczne w kształceniu plastyków reklamy. Jak wyglądał rynek reklamy.
- Jak wyglądała reklama podczas działania NSZZ SOLIDARNOŚĆ, stanu wojennego i do czasu okrągłego stołu.
- Postara się zilustrować w/w punkty przykładami.
GRUPA IV
Pracuje pod hasłem:
"Jak zareagowała reklama uliczna na wolność gospodarczą po transformacji ustrojowej 1989 r. oraz do chwili obecnej".
Grupa rozpozna:
- Jakie nowe formy wyrazu przybrała reklama w latach 90 i jak wpłynął na to gwałtowny rozwój techniki multimedialnej i środków wyrazu.
- Co to jest przestrzeń publiczna i prywatna wobec reklamy?
- Zdefiniuje według własnej oceny „co możemy nazywać reklamą?”
- Jakie nowe zagrożenia ze strony reklamy pojawiły się w czasie wolności gospodarczej?
- Jak głęboko demokratyczne państwo i prawo może spełniać funkcje ustawodawcze i kontrolne na rynku reklamy.
- Jak może rozwijać się reklama w przyszłości i czy ulica będzie dla niej dalej podstawową przestrzenią występowania?
- Postara się zilustrować w/w punkty przykładami.