Proces

Całość zadania jest podzielona na grupy.
Każda grupa ma wyszczególniony w punktach program działania.
Po siedem zadań. Każde zadanie to jeden tydzień pracy. Proponuję po wykonaniu każdego z zadań przeprowadzić konsultację pomiędzy grupami i opiekunem - nauczycielem prowadzącym.


Zadania


GRUPA I

Pracuje pod hasłem:

"Reklama uliczna w okresie od pierwszej połowy IX w do 1923 r."
Grupa rozpozna:
  •  Historię i cele artystyczne krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych.
  •  Historię i cele artystyczne warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych.
  • Jak gospodarka i rynek w tym czasie oddziaływały na twórców i producentów reklamy.
  • Jak charakteryzuje się okres od 1921r. do 1923 r. w reklamie ulicznej na przykładzie największych miast polskich.
  • W jakich podstawowych formach zaczęła realizować się reklama.
  • Czy reklama może być sztuką?
  • Postara się zilustrować w/w punkty przykładami.

GRUPA II

Pracuje pod hasłem:

"Jak zmieniała się reklama uliczna . Okres od 1923 do 1939 r, okupacja i zaraz po wyzwoleniu    do 1947 r".
Grupa rozpozna:
  • Jaką rolę odegrała warszawska Szkoła Sztuk Pięknych w tworzącej się sztuce reklamy, przedstawi jej najważniejsze pracownie oraz ich opiekunów – profesorów.
  • Co istotnego wydarzyło się w 1923 r. w polskim środowisku artystycznym.
  • Co istotnego wydarzyło się w 1925 r. i jak ten fakt przełożył się na przyszłe wydarzenia         w polskim i na międzynarodowym rynku reklamy i sztuki.
  • Dlaczego 1930 r. jest tak ważny dla rozwoju reklamy.
  • Jak wyglądał okres rozwoju reklamy do momentu wybuchu  II wojny światowej.
  • Jak wyglądała reklama miejska podczas okupacji niemieckiej i zaraz po wyzwoleniu.
  • Postara się zilustrować w/w punkty przykładami.

GRUPA III

Pracuje pod hasłem:

"Jak wyglądała reklama uliczna od 1948 r. do czasu transformacji ustrojowej 1989 r".

Grupa rozpozna:

  • Jaką rolę w rozwoju reklamy odegrała „bitwa o handel”.
  • Jaką funkcję gospodarczą, społeczną i polityczną zaczęła spełniać reklama w czasie odwilży post stalinowskiej.
  • Jaką rolą ustawodawczą i kontrolną wobec reklamy zaczęło spełniać państwo. Należy określić pozytywną i negatywną funkcję państwa.
  • Jak zmieniała się reklama podczas odwilży Edwarda Gierka.
  • Jaką rolę odgrywały szkoły artystyczne w kształceniu plastyków reklamy. Jak wyglądał rynek reklamy.
  • Jak wyglądała reklama podczas działania NSZZ SOLIDARNOŚĆ, stanu wojennego i do czasu okrągłego stołu.
  • Postara się zilustrować w/w punkty przykładami.

GRUPA IV

Pracuje pod hasłem:

"Jak zareagowała reklama uliczna na wolność gospodarczą po transformacji ustrojowej 1989 r. oraz do chwili obecnej".

Grupa rozpozna:

  • Jakie nowe formy wyrazu przybrała reklama w latach 90 i jak wpłynął na to gwałtowny rozwój techniki multimedialnej i środków wyrazu.
  • Co to jest przestrzeń publiczna i prywatna wobec reklamy?
  • Zdefiniuje według własnej oceny „co możemy nazywać reklamą?”
  • Jakie nowe zagrożenia ze strony reklamy pojawiły się w czasie wolności gospodarczej?
  • Jak głęboko demokratyczne państwo i prawo  może spełniać funkcje ustawodawcze               i kontrolne na rynku reklamy.
  • Jak może rozwijać się reklama w przyszłości i czy ulica będzie dla niej dalej podstawową przestrzenią występowania?
  • Postara się zilustrować w/w punkty przykładami.